Gentleman telom aj dušou, vo svete SEO aj v súkromnom živote.

Skúsil si takmer všetko, od programovania po webdizajn. SEO mu však sedí najviac. Asi preto, že kombinuje technický aj marketingový smer. Medzi klientov si môže radiť značky ako  ZOOT a pracoval aj pre Petit Press či H1.cz. Dnes vyvíja vlastný online tool a vďaka jeho osobnej značke si ho nikdy nepomýliš. Náš člen Janko Januška.

“SEO nie je čarovná tabletka. Nejde vypnúť a zapnúť alebo kúpiť v balíčku. Točí sa okolo neho mnoho mýtov, ktoré zneprehľadňujú trh i vašu istotu, že ho robíte dobre. SEO vám nepomôže vždy. Viem to a nepredám vám riešenie, ktorému sám neverím.”

Members Breakfast Jan Januska

SEO v praxi

SEO je dlhodobý proces zlepšovania webu a jeho propagácie. Ovplyvňuje ho každý, kto sa na webe podieľa: tvorcovia obsahu, webmaster aj marketéri.

Jeho úlohou je pomáhať tvorcom obsahu aj marketérom, aby ich prácu vedel oceniť aj Google, nielen zákazníci.
Ako to funguje v praxi? Napríklad im hovorí užitočné rady, že ak o nich píšu článok, majú poprosiť o odkaz na web :). A tak v tomto texte nájdeš napríklad odkaz s textom SEO špecialista. Presne to on je. Google si tento odkaz všimne a posunie ho vyššie vo vyhľadávaní. Bez odkazu by článok takýto efekt nemal.

Jan Januška Impact HUB Member

Nebojí sa ukázať know-how

Na Slovensku u mnohých freelancerov, firiem aj korporácii stále panuje názor, že o know-how sa nedelí. Je to tá najtajnejšia vec, ktorú si chcete ochrániť hneď niekoľkými patentmi. Janko je však mysľou otvorený človek, rád sa podelí o to, čo funguje aj o to, čo nie. Ako jeden z mála na jeho webe nájdeš aj podrobný case-studies. V našich očiach je to veľké plus. Na prvú šupu tak vidíš, s akým tipom človeka máš dočinenia, ako rozmýšľa pri riešení pracovných výziev a či s ním chceš pracovať.

Od práce pre klientov sa prirodzene posunul aj k vlastnému projektu. Vytvára online tool Symulizer. Ten pozoruje na bariéry, ktoré znemožňujú nevidiacim či Googlu porozumieť obsahu na webe. Analyzuje všetky stránky na webe, nech sú ich hoci aj milióny. Dopomáha tak k tomu, aby bol obsah ľahko vyhľadateľný a zároveň bol prístupný pre hendikepovaných. To vo výsledku prináša viac návštevníkov a zákazníkov. Zúročuje v ňom všetky svoje niekoľkoročné skúsenosti a vášeň pre to, čo robí.

S nápadom sa dostal aj do Impact Inkubátora a postúpil do prvého bloku medzi 22 projektov.

“Keď som zapracoval niektoré odporúčania z prednášky Rasťa Kuciaka o biznis pláne, ukázalo sa, že pre požadovaný rast bude možno stačiť zohnať o polovicu menej prostriedkov, než som pôvodne plánoval. To je pre projekt zásadné zistenie. Simulyzer nemá vyladených aj veľa ďalších detailov. Verím, že workshopy mi poradia, ako niektoré výzvy vyriešiť. A mentori ma navedú na správne určenie priorít.”

Impact Inkubator Bootcamp Jan Januska

Značka gentlemana

O tom, že je Janko pozorný a k svojmu okoliu galantný sa presvedč sám, príď do HUBu na niektorú z odborných akcií, kde ho isto nájdeš. A na prvý pohľad si ho zapamätáš. Nie je deň, kedy by sme ho v HUBe nestretli s motýlikom. Je to niečo ako jeho vizuálna identita. Na každý deň má svojský.

“Na voľnej nohe som ich začal nosiť pravidelne práve kvôli vizuálnej identite. Aby si ľudia zapamätali akúkoľvek značku, musí byť konzistentná. U freelancera je značkou jeho práca a  osobnosť. Vystupovanie aj vzhľad. V rámci práce prichádzam do styku s viacerými členmi projektových tímov, zúčastňujem sa na konferenciách a podobne. Konzistentný a ľahko zapamätateľný vizuál je preto dôležitou súčasťou môjho osobného marketingu.”

Janko Januška u nás sedí vo FIX Zóne, zdielanej kancelárii s tímami ProRevit a Mentegram či Andreou Lelovics, Dodom Dobríkom a Štefanom Felberom. Ak sa chceš stať súčasťou našej medzinárodnej komunity, využívať HUB boarding pass pre príležitostnú prácu z iných miest a spoznávať príbehy ostatných, staň sa našim členom a využi test day.